fredag 29 april 2016

När lampan falnar

Det går fort från det att man stått i rampljuset och varit lite av huvudperson. Lampan lyser likt en strålkastare mestadels hela tiden. Detta utifrån att vara gruppledare. Att meddela sin avgång gör att strålkastarljuset minskar i styrka snabbt och nu när det är endast några dagar kvar mer eller mindre falnat. 
Viktig kunskap till alla är att det är exakt såhär de mänskliga mekanismerna funkar . Jag är därför glad att vi socialdemokrater lyckades lösa alla vakanser snabbt och smidigt. Mycket bra jobbat av alla. 
I tisdags var mitt sista fullmäktigemöte, roligt och givande på flera sätt. Roligt med flera debatter och särskilt roligt att det är många olika uppe i debatten. Det ger mer till alla. Man behöver inte vara överens för att en debatt ska kännas bra. Det är viktigt att belysa frågor ur olika synvinklar, och det är viktigt att lyssna på andra. 
Jag har haft politiska uppdrag sedan 1988 så visst var det med mycket blandar känslor jag åkte till mötet. En epok i mitt liv avslutades på något sätt i tisdagskväll. Stort tack till alla i kommunfullmäktige för bra samarbete och trevligt klimat. Viktig att respektera varandra.
Jag är särskilt glad för boken Halvvägs av Renfeltd. Blir väl inte tid att läsa den förren vi är på plats i Spanien. 
Mitt första möte vad gäller debatt med Fredrik Renfeltd om jag minns rätt var i Åseda i Uppvidinge kommun i samband med att det var en folkomröstning om Vårdnadsbidrag. Han var där som riksdagsledamot. Sedan dess har våra vägar möts många gånger särskilt under mina år i EU-nämnden. 
De vackra blommorna i mina favoritfärger lyser fint på köksbordet. 

På tal om politik, det ska bli nyval i Spanien 26 juni. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar