söndag 1 maj 2016

Sköna maj

Vilken fantastisk dag 1 maj har varit. 
Demonstration med tal av SSU och civilminister Ardalan Shekarabi. Mycket bra tal och mer pengar till kommerna är välkommet. Här har vi tex problem med hemtjänsten och att det är stressigt. Några tjänster till kan göra att organisationer funkar bättre. Att vi ska kunna kräva kollektivavtal vid upphandling i framtiden kommer förhoppningsvis leda till en bättre arbetsmarknad och att färre personer blir utnyttjade av giriga arbetsgivare. 
Därtill lovade ministern ökad dessantilisering av statliga myndigheter vilket är oerhört glädjande. 
För min egen del blev jag avtackad av partikamraterna med vackra blommor och en mycket tjusig ros från Alsens. 
Värmer i hjärtat med den skönheten. 
Men visst kändes det lite speciellt idag lite vemodigt och samtidigt skönt. 
Nu går jag vidare och gör annat jag drömt om. Typ Medelhavsträdgård och så ska jag börja fota igen och jobba med mina bilder. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar