fredag 20 februari 2015

Försöker reda ut

Känns som mycket har hopat sig, som man nog säger i Småland. Håller på att försöka få lite struktur, med mina tider i almanackan, med olika politiska frågor, med möten för framtiden, vilka ska jag börja med. Oskrivna interpellationer, oskrivna frågor, oskrivna debattartiklar, samtal som ska ringas, material som ska läsas. Tja det är mycket en politiker på 40% ska hinna med, är ju förvissa van att jobba typ 12-16 timmar per dag, men någonstans finns en gräns.

Funderar just nu mest över att kommunen bara låter besöksnäringen och dess viktiga frågor bara gå och att ännu en säsong missas, Hur kan man bara våga tappa dessa arbetstillfällen och ev företag !
Krafttag måste till och det är nog lite brådis tror jag. Tänker att av någon anledning dras detta i långbänk, till skillnad mot beslutet om sammanslagning av IT-avdelningar. Där var det så bråttom så man tog sig inte tid att göra någon konsekvensanalys, för hade man gjort det hade väl dels beslutet inte blivit som det är, och man hade väl tittat på kostnader för arbetsplatser också eller !!

På kommunfullmäktige fick vi ett brev av hyresgästföreningen med inbjudan om föreläsning  om bruksvärde och marknadshyror. tyvärr är jag upptagen den kvällen men någon av oss S bör vara där.

Har också fått handlingar till Kronobergs distriktskongress, kul att läsa och där har de väl tänkt att avtacka mig för mina 16 år i riksdagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar