tisdag 16 december 2014

I kväll kommunfullmäktige

Ikväll har vi kommunfullmäktige här i Mörbylånga kommun. Flera roliga frågor på agendan, som biblioteksplan och där kan man vara lite förvånad att det inte finns med ett förslag till nytt bibliotek här i Färjestaden, fast det är utlovat. Att vi i kväll ska få information om Alungårdens framtid blir också lite spännande inte minst med tanke på hur uppdraget är utformat mot leverans.
Har förövrigt denna dag lämnat in en enkel fråga till kommunalrådet om Hur resursfördelningssystemet ser ut, ser fram emot svaret.

Idag har de fem moderata ledamöterna en nytt debattinlägg mot mig och S, förstår naturligtvis att de ger svar på tal, men funderar över Hur det kommer sig att de gör så aggressivt debattinlägg 5 mot 1.
Är ju faktiskt "bara" ännu fullmäktigeledamot.

Håller på med min utbildning och i spåren av godkänd Trädgårdsdesigner så har jag jobbat med utvärdering.

Nu lite sista förberedelser inför kvällen.

ps) när tiden medger ska jag lära mig igen att lägga in länkar, som typ från Ölandsbladet idag(ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar