tisdag 2 december 2014

Budget är ordet för dagen

I skrivande stund pågår det samtal om budgetpolitiken i riksdag och regering. Många säger att det är statministerns ansvar och visst har såväl regering som statministern ett ansvar för den förda politiken och förslagen. 
Dock anser jag att alla folkvalda i Sveriges riksdag har ett ansvar för Sverige. 


Jag tror det löser sig med regeringens budget, och oroar mig just nu för vad som ska hända med Arbetsförmedlingen här i Mörbylånga kommun. Finns förslag om nedläggning av kontoret här för flytt till Kalmar. Man kan ha många goda argument för en rationalisering ( dock är regeringens förslag en ökning i budgeten) men jag tror inte på än mer centralisering,tror inte arbetsökande har någon vinning av att Arbetsförmedlingen finns i allt färre kommuner eller att företagen upplever att det blir enklare att vända sig till Arbetsförmedlingen när de har behov av arbetskraft.
Nä,det krävs goda relationer och kontinueliga möten och samtal,det får man endast med lokal närvaro.

Förstår att det lutar åt att SD ska fälla regeringen, tja inget oväntat om det är så,då kvarstår det jag 
sannolikt tror på,att övriga borgliga partier kommer ta sitt ansvar för Sverige. Det kan de göra i omröstningen i kammaren i morgon med att trycka på avstår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar