onsdag 19 november 2014

Omställning

Har läst föredragningslistan till kommunfullmäktige nu i november. Hur lång som helst. Tänkte efter den läsningen - Mötet måste börja tidigare för detta blir väl heldag. Börjar vanlig tid 18.00 och lär bli nattmangling och jag som ska åka till Ängelholm dagen efter typ klockan 05.00.
 Nog med gnäll, jag är van vid långa möten, men finns risk att man skrämmer nya ledamöter. 
Några av punkterna utöver val och budget är 
- Ekonomiberedningens slutbetänkande 
- Tillgänglighetsplan 
- Ölands kommunalförbund delrapport 
- Renhållningstaxa
- Vattentaxa
- Planprogram Standskogen ( om jag tror rätt här är den hårt kritiserad) 

Detta är ett axplock, blir mycket att läsa in. Undrar hur tänkte de när de planerade in alla dessa viktiga frågor en och samma kväll? -Att ställa in i december eller ? 

Funderar mycket över mitt nya uppdrag 
Klubb
2 vice ordförande i kommunstyrelsen. Hur ska det bli, vad är förväntningarna av medlemmar , väljare ( fick ju faktiskt som ny och ganska okänd hela 90 kryss) och inte minst på mig själv. 
Det är självklart en omställning att gå från riksdagen till kommunpolitiker och den resan pågår, liksom att gå från koll på det mest viktiga och övergripande till nästan noll koll. Det sista märkte jag av i intervjun med Barometen, men jag lär efter hand. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar