måndag 24 november 2014

Mycket på gång

Idag är det mycket på G, först och främst göra klart mitt examensarbete. Räknar med att lämna in under dagen. Naturligtvis måste jag då åka till tandläkaren har tappat ytterligare en lagning, denna gång en hörntand. Kan ju inte chansa på och gå och ha ont inför morgondagens kommunfullmäktige.
Har påbörjat läsningen av handlingarna inför kommunfullmäktiges 58 punkter. har kommit till budget förslaget och är häpen över att man inte klarat av MBL förhandlingarna med facket på ett korrekt sätt.
Mycket onödigt att missa en sådan sak som det borde finnas rutiner på. Till mig säger det något om ordning och reda, i kombination med lite andra missade saker jag läst om i media.

På tal om missade saker inte utan jag funderar lite över ett tidnings reportage från Barometer och Östran skrivit av Sofia Hedman 5 april i år. Utdrag,citat från artikeln 
Det handlar om hur det funkar med IT i Borgholms kommun och då utifrån en granskningsrapport/revision  som PwC gjort. Där finns synpunkter på att kommunen saknar aktuella styrdokument,roller och ansvar för systemägare,ingen överenskommelse mellan IT-avdelning och förvaltning kring kraven på IT tjänster. IT-driften inte fri från störningar,ingen rutin för säkerthetskopieringvid backuptagning. Tja inte utan jag tänker att
Hoppas nu allt detta är åtgärdat , när det är så bråttom med samarbetet mellan våra kommunen.
Har inget emot samarbete mellan kommuner, och inte minst i med IT som är  mycket kunskapsintensiv. Det handlar mer om brådskan i ärendet och hur borgarna hanterat frågan.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar