torsdag 13 november 2014

Glad och ödmjuk

Igår hade vi Socialdemokrater på Södra Öland medlemsmöte och valde de personer som ska företräda oss den kommande mandatperioden. Det har varit ett tufft arbete för valberedningen på så sätt att vi har många duktiga personer som kan och vill ha uppdrag. Tyvärr i borgarnas slimmade organisation här i kommunen så blir det inte så många platser att representera på. Demokrati för folket blir ju lite sådär tänker jag, när man har det som det är här.

Hur som helst så valdes jag till 2 vice ordförande i kommunstyrelsen, tja kommunfullmäktige ska ju klubba också. Är iallafall glad och ödmjuk för det förtroendet. Borgarna ska få en match, för här finns mycket att göra.

På gårdagens möte som jag ledde som ordförande i Arbetarekommunen ( ska lämna det uppdraget sannolikt vid årsmötet, då det är svårt få ihop gruppledarskap och AK ordförandeuppdrag)
så använde jag min egen ordförandeklubba, som jag är så stolt över.
En mycket fin gåva från partikamraterna i dåvarande Barn och Utbildningsnämnden (97-98)
Har genom åren haft mycket nytta av den skönheten. Materialet är glas, vilket alltid är vackert.Glasarbetarna på Orrefors glasbruk som tyvärr inte finns längre har tillverkat den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar