tisdag 8 december 2015

Halleluja 👏 !

Har de senaste veckorna haft fullt upp med familj och sjukdom samt pluggande och nu pĂ„börjat mitt examensarbete. Allt det tar tid och kraft sĂ„ det har inte blivit sĂ„ mycket tid till reflektion och skrivande hĂ€r pĂ„ bloggen. 
Idag Ă€r jag pĂ„ kommunstyrelsens sammantrĂ€de, sannoligt Ă„rets sista och det Ă€r informationer och typ 42 punkter. Vi har dĂ€rtill begĂ€rd att fĂ„ information angĂ„ende beslut av nedlĂ€ggning Förbifart FĂ€rjestaden och Vad som hĂ€nder och Ă€r planerat om ensamkommande flyktingbarn. 
HĂ€r i kommunen finns ett avtal kallat Cesam som enligt uppgift Ă€r ett samverkansorgan mellan kommunledning och fackförbunden. Vid förra mötet i september var vi i KS presidie inbjudna. Enligt uppgift ska presidiet alltid vara med, men hĂ€r har nĂ„got hĂ€nt pĂ„ vĂ€gen verkar det till. 
Nu Àr det möte pÄ mÄndag och vi Àr inte inbjudna. Ibland undrar jag hur saker och ting gÄr till hÀr.

Vi har hÀr pÄ förmiddagen fÄtt en bra information frÄn CIS som vill bygga skola i kommunen. Bra och saklig information. Dock slÄs jag av frÄgor och lycka till önskningar frÄn majoriteten nÀstan som lite hallelulja (prisa pÄ hebreiska ) stÀmning. Inget fel idé kanske men TÀnker nÀr vi behandlade Coops eteblering hÀr i kommunen sÄ hörde jag inget lycka till.........
SĂ„ frĂ„gan Ă€r behandlas alla företag lika hĂ€r i kommunen? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar