torsdag 26 november 2015

Hur vi kör

Är upprörd över hur saker och ting går till här i kommunen. Läser i tidning att förbifart Färjestaden är nedlagd dels för att trafikverket inte prioriterar men också för att Länstyrelsen säger det gör intrång på natur och djurliv. Tja det gör det var vi än ska göra här på Öland.
Det står också att vi tagit beslut på kommunfullmäktige.
Tänk jag minns inget sådant viktigt beslut från KF. Kollar upp detta och efter mycket letande hittar jag då i delårsbokslutet under investeringar att medel avsatta för Förbifart Färjestaden är 0 utnyttjade och att projektet nerlagt. Av vem kan man undra ! Blir i grunden rosenrasande när jag tänker på hur viktigt denna fråga är och att mig veterligen har den inte varit uppe till diskussion i kommunledningsutskottet eller kommunstyrelsen. Utan frågan dimper ner i ett delårsbokslut som behandlas samtidigt som budget för 2016. Jag måste erkänna jag läste inte exakt varje rad denna gång i det omfattande delårsbokslutet då jag prioriterade budgeten. Sedan att det är fel tycker jag att delårsbokslut och budget behandlas på samma möte i november är en annan femma.
Men kanske det är medveten planering för att inte vi i oppositionen ska lägga oss i.

Upp till kamp för förbifart Färjestaden och att kommunala beslut ska tas av politiken.
Alla makt utgår från folket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar