tisdag 24 november 2015

Det ska f.. bli gammal

Ibland blir jag bara förb...ad och uppretad. Vet att det egentligen är meningslöst men ändå.
Min pappa har köpt en ny bil och den gamla ska skrotas. Min starka trygga pappa blandar numer ihop saker och ting ibland. Inget större problem men är nu förstärkt av att min mamma har cancer och ska opereras inom de närmaste veckorna. 
De/vi åkte till skroten ( bildemontering hete det säkert numer på riktig svenska) 
Naturligtvis hade med sig fel papper det blå, ska vara det gula. 
Förstår fullt ut det logiska i det i vårt myndighetssamhälle med ordning och reda. 
Hem igen letar efter det gula , går ej att hitta. Är naturligtvis slängt i samband med att det blå togs med till skroten. Pappa sa -Jag har beställt ett nytt, vi väntar skulle komma på en dag. 
Det gula har inte kommit. Jag ringer då Trafikverket blir mottagen på klassiskt vis numer i Sverige. 
Vill du, välj 1,2 osv knappa in följt av osv. Tänker när jag hör detta att när pappa ringde så är det inte så säkert att alla dessa val funkade. VARFöR finns det inte ett knappval för 
- Jag vill tala med en telefonist, personlig service. Nä,jag fick ringa växeln och därefter bli kopplad för att få prata med en människa och få service. Den kvinnan var mycket serviceinriktade så vi löste problemen. Dock konstaterar jag igen man måste vara frisk och IT-kunnig i vårt land för annars blir det problem. Vanlig hygglig service är det ingen som vill betala för, allt ska vara så billigt som möjligt. 
Personal med kollektivavtal kostar pengar.Detta gäller många av våra myndigheter att man nås av mekaniska telefonröster och det är svårt att få personlig kontakt. 
Nä det ska f.. bli gammal och beroende av andra för att lösa enkla serviceinsatser. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar