torsdag 16 april 2015

Vad är det som gör

Vad är det som gör att mer är 4 miljoner människor går till jobbet varje dag, de flesta trivs och är friska. Är det trevliga arbetskamrater, bra chefer, bra lön, bra arbetsmiljö eller drivkraften till personlig utveckling ? 
Nästa fråga blir då, Vad är det som gör att vissa arbetsplatser såväl offentliga som privata har allt för hög sjukfrånvaro? 
Vilka faktorer spelar in ? 
I Mörbylånga kommun upplever jag att sjuktalen är allt för höga, och funderar över varför. Visst säger kommunen att de nu satt in åtgärder, men vet inte varför men jag tvivlar att det som sägs löser sjuktalen. Det är något annat , har jag en känsla av. Jag kan ha fel men intuitionen säger något annat. Framtiden kommer att visa om jag har rätt eller fel. Oavsett så är det av störtats vikt att jobba med alla medel för att de anställda i kommunen ska bli friskare. 
Att bli sedd och hörd kan vara en del påvägen ! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar