måndag 30 mars 2015

Turism ,ensamstående och kommunallag.

Glädjer mig åt regeringens förslag att höja bidragsförskottet med 300 kronor.
Äntligen känner jag sim kämpat för den frågan i alla år i riksdagen. Lyckades få majoritet för en höjning när vi hade regeringsmakten sist men sedan har det stått still. Att vara ensamstående förälder är tufft på flera sätt särskilt ekonomiskt. Jag vet av egen erfarenhet, även om det är länge sedan nu, dock har inte bidragsförskottet höjds med typ 100 kronor sedan dess. 

Igår lyssnade jag på utredaren,som tittat på ,enligt uppdrag hur vi kan utveckla turism/besöksnäringen på Öland. Bra förslag och nu hoppas jag kommunalråden i våra två kommuner tar i hand och pekar ut färdvägen. 
Är lite besviken förövrigt att ingen tidning ännu velat publicera mitt debattinlägg på denna så viktiga fråga och näring på Öland. 
Kan konstatera att på posten har nu kommunallagsutredningen kommit. Jag har sitter med och jobbat fram den. Blir spännande att se vad som händer. 
Däremot har det inte kommit någon bekräftelse från regeringskansliet att jag är vald till lekmannarevisor i Systembolaget. Väntar på det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar