tisdag 28 oktober 2014

Första mötet

Så himla typiskt att ha tandvärk just idag, när tusen saker ska fixas, men har som tur är fått tid 12.05
för lagning.
I kväll är det första sammanträdet i kommunfullmäktige för den nya mandatperioden. blir spännande
och lite nervit. Ni vet, när man är van vid rutiner, ( vi är ju vanemänniskor vi alla ( trotts att vi tror oss vara så moderna ) var man ska sitta, hur det funkar då är det enkelt. Nu är allt nytt.
Ny kommun, nytt uppdrag, annorlunda teknik osv.

I helgen har vi haft både medlemsmöte och utbildning.
Vi har valt vilka vi vill se i kommunfullmäktiges valberedning för oss samt vem vi vill ha i kommunfullmäktiges presidier.

Jag har också fått ett fint uppdrag som jag känner stor ödmjukhet inför, att vara gruppledare för vår fullmäktigegrupp. Har också av partidistriktet blivit utsedd att leda Kalmar läns valanalysgrupp.
Vilken rolig utmaning, finns hur mycket tankar som helst runt det, både hos mig och förmodligen hos många andra av mina partikamrater.

Nä nu får jag nog ta och komma igång med alla måste.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar