fredag 31 oktober 2014

Fd klart

De två senaste dagarna har jag ägnat åt att fixa till det sista vad gäller att lämna riksdagen.
det får mig att känna , tja vad är en valrörelse mot att byta e-postadress,ladda ner 16 års arbete och framför allt byta appelid. Att därtill ladda ner de e-post jag vill ha med mig till My Passport fick mig att börja undra VARFÖR finns det inget företag som säljer dessa tjänster,det hade sparat mig mycket energi kan jag sammanfatta dessa dagar till. En mening till om detta, vilka ord det finns inom datavärlden man ska förstå.

Nog om detta, mitt första fullmäktige gick bra och kändes roligt, även om vi förlorade omröstningen
om 1 vice ordförande.
Tycker nog att de borgliga politikerna här i Mörbylånga kommun är lite av maktfullkommliga, när de ska ha alla ordförande och förste ordförande. Ska roa mig med att sätta över detta i arvoden.
Tänker särskilt på att i de utskott som ska råda under kommunfullmäktige med 5 och tre ledamöter
ska de enligt Ölandsbladet vara ordförande och vice ordförande. Vet inte i skrivande stund om de tänker låta oss vara 2 vice men man frågar sig om det i så pass små utskott behövs såpass många ordföringar. Kanske jag har missuppfattat organisationen.
Är van vid att majoriteten har ordförandeposterna och oppositionen vice. Tänker att trygga politiker vågar.

Hur som helst, nu är jag fd riksdagsledamot.

PS) kämpar fortfarande med att få överta mitt telefonnummer, som stängdes ner i förrgår vid 10-tiden.
      Skulle finnas tillgängligt via mitt personnummer efter att fyllt i en överlåtelselapp till Telia för mer än en månad sedan. När Telenor försökt plocka ner den finns inte numret. Ringt Telia det tar två arbetsdagar och sedan kanske upp till fem innan det kan funka. Men hallå,det är inte den information vi fått utan max 30 minuter. Efter samtal med Telia har de nu öppnat mitt numer så man kan ringa till mig och Telenor säger, så fort vi får tillgång till numret så löser vi det på några minuter.
Tja konkurrens är väl enkelt för oss kunder ? DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar