onsdag 10 september 2014

100 kvar

Nu är det 100 timmar kvar till vallokalerna stänger och sedan kommer väl ett visst lugn att infinna sig i landet. Men det är fortfarande många som inte bestämmt sig utan funderar och ska lära sig mer.
det sista är vad de säger när man möter de som känner sig osäkra.

Så nu gäller det att möta och prata med väljare,då varje röst är viktig.

Igår var jag på en debatt, en utmaning på många sätt. det var centerpartiet som inbjudit med anledning av Dubbelstöten. debatten kom att bli en allmänpolitisk vilket inte gjorde så mycket, men
det var rent förfärligt. mer än 90% av de som var där var centerpartister och aktiva, de fick ställa frågor, sådet är klart för dem var det julafton, att få ställa en socialdemokrat och en miljöpartist mot väggen. inget bra upplägg alls och jag var och är ganska frutrerad över slöseri med min tid till detta.
Möjligtvis jag lärde mig lite om fördommar tex att citat "ungdommar är lata" vilket en kvinna sa vid två tillfällen. Jag delar inte alls den uppfattning tvärtom, de flesta anstränger sig nästan över sin förmåga och ork. Däremot ska man komma ihåg att det är vi i vuxenvärlden som lär dem......

Nä 100 timmar kvar så nu måste jag ut igen, hinner inte ens kolla av stavningen idag......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar