torsdag 21 augusti 2014

Dehär är jag

Jag är nyinflyttad här på underbara Öland ( nov 2013) har tidigare bott i Lenhovda sedan 1972.
Är förövrigt född och uppvuxen i Växjö.
I Uppvidinge kommun har jag suttit i kommunfullmäktige, varit ordförande i såväl Miljö och hälsa som Barn och utbildningsnämnden. Var också ersättare i kommunstyrelsen och dess AU. Allt detta och lite till mellan 1988-1998 därefter har jag varit riksdagsledamot.
Nu har jag bestämmt mig för att jag vill göra lite annat i livet och lämnar därför den nationella arenan
29 september.

Då jag gillar att lägga mig i saker som händer i samhället så känns det nu kul att åter igen bli kommunpolitiker. Att kunna "ta på" de de politiska besluten.

Jag håller också på att utbilda mig på distans till trädgårdsdesigner och har ett nystartat företag.

Fakta: Make,två döttrar,fyra barnbarn,tre hundar,fyra guldfiskar,socialdemokrat,tävlar i whippetrace,favoritblomma ros,Elvis är den enda kungen, Dolly Parton annan favorit,läser deckare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar